Online shopping af møbler og interiør til hjemmet - lave fragtpriser! Fri fragt over 2999,-

Handelsbetingelser på Bana.dk

Kontakt oplysninger

Bana IVS
CVR: 36561971
Tlf.: +45 40 20 91 77
E-mail: support@bana.dk
Firmaadresse: Danmarksgade 1B
Returadresse/lageradresse: Efter nærmere aftale, kontakt support@bana.dk

 

Bestilling og betaling

www.bana.dk er en nethandels virksomhed, som sælger møbler og boliginteriør. Bana.dk er åben i døgnets 24 timer, hvor du kan foretage køb.

For at foretage køb på www.bana.dk, skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Er du ikke fyldt 18 år, kan du kun foretage køb, hvis du har din værges accept, eller anden juridisk ret til at indgå i købet.

www.bana.dk kan følgende betalingskort anvendes:

Visa logo Mastercard logo maestro logo

 

Derudover kan der gøres brug af betalingsmuligheden Viabill. 

Hvad er ViaBill?

Vi er din mulighed for at shoppe online i dag – og klare betalingen over 24 måneder. Eller hurtigere, hvis du har lyst. Det bestemmer du selv.

Du må gerne indbetale hele beløbet på én gang, og så snart du har lyst. Som standard er den månedlige indbetaling beregnet ud fra, at der betales tilbage over 24 måneder.

Du bestemmer også selv, hvor meget du ønsker at shoppe for. Vi tilbyder to muligheder:

1. En rente- og gebyrfrit saldo på 2.000 kr.

Ingen renter og ingen gebyrer, alt det kræver er én månedlig tilbagebetaling. Glemmer du at betale, koster det 39 kr., og kræver blot, at der er dækning på dit kort. Se aftalevilkår her.

2. En saldo fra 2.000-20.000 kr. på markedsvilkår.

Hvem kan få ViaBill?

Alle, der er fyldt 18 år og har en folkeregisteradresse i Danmark, kan betale med ViaBill, hvis de består vores kredittjek. Det tager ganske få sekunder, og svaret kommer med det samme.

Tag testen og se, om du kan betale med ViaBill.

TAG TESTEN NU

Hvordan virker ViaBill?

Du kan betale med ViaBill på flere tusinde danske webshops – fra små niche shops til nogle af de største shops og brands i Danmark. Og mangler din favoritshop? Sig til. Så prøver vi på at få dem med også.

Hvordan virker ViaBill? Det får du svar på her:

  • Klik ind på en shop, læg varer i kurven og gå til betaling
  • Vælg ViaBill som betalingsløsning og indtast få oplysninger
  • Vi foretager en hurtig kreditvurdering, og du får svar med det samme
  • Når webshoppen har behandlet din ordre, modtager du en mail med log-ind til Mit ViaBill, hvor du kan se din saldo, din månedlige indbetaling og finde din FI-kode
  • Senest den 20. i hver måned skal du overføre din månedlige indbetaling via netbank
    • Glemmer du at betale, koster det 39 kr., og kræver blot, at der er dækning på dit kort.
    • Vær opmærksom på, at benytter du vores service på 2.000-20.000 kr. på markedsvilkår, tilmeldes din månedlige indbetaling til betalingsservice.

Du kan foretage så mange køb, du vil med ViaBill, så længe du ikke overstiger din godkendte saldo. Og ved et nyt køb nulstilles tilbagebetalingsperioden automatisk, og en ny periode på 24 måneder starter.

Fordele ved ViaBill

Du lærer alle fordelene at kende. Men du får lige tre hurtige nedenfor:

  • Du modtager varen, inden du betaler. Så kan du evt. se dine nye køb an, inden du bestemmer dig for, om de skal beholdes – eller sendes retur. Sender du varer retur, trækker vi automatisk købsprisen fra det beløb, du skal indbetale.
  • Du kan dele betalingen ud over flere måneder. Så slipper du for den store udskrivning, når de nyeste styles bestilles hjem – eller der mangler en controller til din PS.
  • Ingen gebyrer eller renter - hvis du overfører din månedlige indbetaling senest den 20. i hver måned. Glemmer du at betale, koster det 39 kr., og kræver blot, at der er dækning på dit kort.

 

Uanset hvilken betalingsmulighed, du benytter dig af vil beløbet blive trukket når varen er afsendt fra lager. 

 

Du foretager køb på www.bana.dk ved, at vælge ønskede produkter, og lægge dem i ”indkøbskurven”. I indkøbskurven kan du se det samlede købsbeløb, samt den forventede fragtpris.

Har du spørgsmål vedr. produkter eller køb på hjemmesiden er du velkommen til at kontakte os pr. mail support@bana.dk. Vi er til rådighed mandag-torsdag: 08-16, fredag 08-14, og bestræber hos på at svare jer hurtigst muligt.

Alle priser på www.bana.dk er i DKK, og inkl. moms og andre afgifter.

 

Kvittering/ordrebekræftelse

Når du har gennemført dit køb på www.bana.dk, vil du umiddelbart efter modtage en ordrebekræftelse på din oplyste e-mail adresse. Ordrebekræftelsen betyder, at du har indgået en købsaftale med os.

 

Levering

Fragt og leveringsbetingelser 

Hos Bana.dk bestræber vi os på en hurtig og sikker levering af vores produkter til jer, som forbrugere. Derfor er vi nøje udvalgte transportører til levering af jeres købte produkter. 

Vi leverer i hele Danmark, dog kun til brofaste øer. (Ikke brofaste øer vil blive pålagt ekstra fragtomkostninger, størrelse afhængig af hvor i landet)  

Fragtpriser

Hos Bana.dk kører vi med vægtbaseret fragtpriser, og derfor afhænger din fragtpris af pakkernes samlede vægt. Den præcise vægt vil derfor blive vist på betalingssiden, som regner vægten ud. 

 

0 - 1,99 kg. = 49 kr.
2 - 4,99 kg. = 69 kr.
5 - 19,99 kg. = 89 kr.
20 - 29,99 kg. = 109 kr.
30 - 39,99 kg. = 149 kr.
40 - 200 kg. = 199 kr.
< 200 kg.  = 0 kr.
     
Afhentning på lager indenfor 1-3 hverdage. = 0 kr.
     
Levering ved køb for over 2.999 kr. 0 kr.

 

Leveringstid 

Vi bestræber os på, at sende jeres ordre hurtigst muligt. Derfor vil vi oftest sende jeres ordre ud indenfor 24 timer efter ordren er lagt hos Bana.dk. Derfor vil leveringstiden normalt være indenfor 1-3 hverdage. 

 

Fortrydelsesret (Herunder returnering)

Som forbruger har du altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos www.bana.dk.

Du skal gøre brug af fortrydelsesretten indenfor 14 dage, fra den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse fra samme ordre. Du skal derfor indenfor de 14 dage give os besked om, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret.
Meddelelsen skal gives pr. mail til: support@bana.dk i tidsrummet mandag-torsdag: 08-16, fredag: 08-14. Heri skal det fremgå tydeligt, at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten.

OBS! Du kan ikke benytte fortrydelsesretten ved, at nægte modtagelse af din bestilte vare.

 

Returnering

Ønsker du at gøre brug af fortrydelsesretten, skal varen tilbageleveres til:

Bana.dk
Returneringsadresse: KONTAKT support@bana.dk for information omkring returnering af varen.

Der er 14 dages returret fra den dato du modtager varen. Du hæfter selv for fragtomkostninger fra dit hjem, til vores adresse.

OBS! Du skal være forsigtig, når du samler eller adskiller dine møbler. Ønsker du at gøre brug af fortrydelsesretten, vil en evt. skade, stor som lille, betyde en værdiforringelse af varen. Dette kan medføre, at du kun får en mindre del eller intet af købesummen retur. Dette gælder også for øvrige varer med evt. skade eller slid.

Varen skal tilbageleveres i original emballage, og sendes forsvarligt tilbage. Du har selv ansvaret for pakken/varen, indtil vi modtager den. Gem derfor altid postkvitteringen.

Returformular

Du skal vedlægge en kopi af fakturaen, som du modtog på e-mail umiddelbart efter din ordrebekræftelse. Denne kopi skal vedlægges når der gøres opmærksom på at man vil gøre brug af fortrydelsesretten til support@bana.dk

Tilbagebetaling

Når vi har modtaget varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, som du har betalt for varen, ved købet. Beløbet bliver overført til samme betalingskort, som gennemførte købet. Beløbet afhænger dog af, at varen er i original stand og emballage, og ikke:

-          Har været i brug

-          Blevet beskadiget i din varetægt

-          Benyttet varen til andet end tiltænkt

Er varen ikke i original stand og emballage, vil der ske en værdiforringelse, som har betydning for din tilbagebetaling.

 

Reklamationsret

Oplever du, at din bestilte vare er mangelfuld eller beskadiget, betyder det ifl. købeloven, at du kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage, eller afslag i prisen, alt afhængigt af hvilken mangel der er tale om. Det kræver dog, at reklamationen er berettiget, og ikke er opstået på grund af fejlagtigt brug af produktet. Du skal forvente, at kunne dokumentere manglen i form af billede.

Ifølge købeloven har du 2 års reklamationsret. For at gøre brug af reklamationsretten skal du dog reklamere indenfor ”rimelig tid”. Det vil sige indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen/manglen ved varen. Vi anbefaler at reklamationen sker hurtigst muligt.

For at reklamere bedes du kontakte os pr. mail til: support@bana.dk i tidsrummet mandag-torsdag: 08-16, fredag: 08-14. Du vil, som oftest, blive bedt om at sende dokumentation af fejlen/manglen i form af billedmateriale.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger til, at returnere varen til os, hvis reklamationen er berettiget. 
Hvis ikke står du selv for alle udgifter herunder fragtomkostninger, og eventuel efter undersøgelse af varen.

OBS! Varen skal altid returneres i original emballage. Husk kvittering fra fragtfirma, da du står for ansvaret af varen, til den er i vores varetægt.

 

Sidst ændret Oktober 2018.