Online shopping af møbler og interiør til hjemmet - lave fragtpriser! Fri fragt over 2999,-

Fortrydelsesret (Herunder returnering)

Som forbruger har du altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos www.bana.dk.

Du skal gøre brug af fortrydelsesretten indenfor 14 dage, fra den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse fra samme ordre. Du skal derfor indenfor de 14 dage give os besked om, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. 
Meddelelsen skal gives pr. mail til: support@bana.dk i tidsrummet mandag-torsdag: 08-16, fredag: 08-14. Heri skal det fremgå tydeligt at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten.

OBS! Du kan ikke benytte fortrydelsesretten ved, at nægte modtagelse af din bestilte vare.

 

Returnering

Ønsker du at gøre brug af fortrydelsesretten, skal varen tilbageleveres til:

Bana.dk 
Returneringsadresse: KONTAKT support@bana.dk for information omkring returnering.

Der er 14 dages returret fra den dato du modtager varen. Du hæfter selv for fragtomkostninger fra dit hjem, til vores lager.

OBS! Du skal være forsigtig, når du samler eller adskiller dine møbler. Ønsker du at gøre brug af fortrydelsesretten, vil en evt. skade, stor som lille, betyde en værdiforringelse af varen. Dette kan medføre, at du kun får en mindre del eller intet af købesummen retur. Dette gælder også for øvrige varer med evt. skade eller slid.

Varen skal tilbageleveres i original emballage, og sendes forsvarligt tilbage. Du har selv ansvaret for pakken/varen, indtil vi modtager den. Gem derfor altid postkvitteringen.

Returformular

Du skal vedlægge en kopi af fakturaen, som du modtog på e-mail umiddelbart efter din ordrebekræftelse. Fakturaen skal vedhæftes i den mail, du sender til support@bana.dk, for at gøre opmærksom på at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten.

Tilbagebetaling

Når vi har modtaget varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, som du har betalt for varen, ved købet. Beløbet bliver overført til samme betalingskort, som gennemførte købet. Beløbet afhænger dog af, at varen er i original stand og emballage, og ikke:

-          Har været i brug

-          Blevet beskadiget i din varetægt

-          Benyttet varen til andet end tiltænkt

Er varen ikke i original stand og emballage, vil der ske en værdiforringelse, som har betydning for din tilbagebetaling.

 

Reklamationsret

Oplever du, at din bestilte vare er mangelfuld eller beskadiget, betyder det ifl. købeloven, at du kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage, eller afslag i prisen, alt afhængigt af hvilken mangel der er tale om. Det kræver dog, at reklamationen er berettiget, og ikke er opstået på grund af fejlagtigt brug af produktet.

Ifølge købeloven har du 2 års reklamationsret. For at gøre brug af reklamationsretten skal du dog reklamere indenfor ”rimelig tid”. Det vil sige indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen/manglen ved varen. Vi anbefaler at reklamationen sker hurtigst muligt.

For at reklamere bedes du kontakte os pr. mail til: support@bana.dk i tidsrummet mandag-torsdag: 08-16, fredag: 08-14. Du vil, som oftest, blive bedt om at sende dokumentation af fejlen/manglen i form af billedmateriale.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger til, at returnere varen til os, hvis reklamationen er berettiget. 
Hvis ikke står du selv for alle udgifter herunder fragtomkostninger, og eventuel efter undersøgelse af varen.

OBS! Varen skal altid returneres i original emballage. Husk kvittering fra fragtfirma, da du står for ansvaret af varen, til den er i vores varetægt.